11 september 2012

700 inlägg - en liten sammanfattning

Jag tänkte att det kunde passa med en liten sammanfattning på min blogghistoria nu när antalet blogginlägg hamnade på jämn siffra. Hör följer en bild från varje månad sedan starten.
Juni, juli, augusti och september 2008. Det var här jag började rita "på riktigt". Och startade bloggen. Flaskan ritade jag på Ölands Folkhögskola. Det andra är sommarpyssel.

Oktober, november, december 2008, och januari 2009. Här hade jag börjat på Östra Grevie folkhögskolas grafisk designlinje. Klippte mycket i gamla tidningar från 50-talet. Gjorde en tapet till konstfacks arbetsprover. Och fick se mitt bidrag till Telias telefonklottertävling hänga över hela landet.   

Februari, mars, april och maj 2009. Här ser ni mest bidrag till arbetsprover. 

Juni, juli, augusti och september 2009. Saker jag ritade under den sommaren. Och pepparkaksformerna var den första uppgiften jag fick på Berghs. Vi skulle förpacka ett typsnitt. 
 
Oktober, november, december 2009, och januari 2010. A och B kommer från en skoluppgift som jag gjorde med en klasskompis på Berghs. Under december hade jag en idiomkalender som julkalender. Och så gjorde jag en stopmotionfilm om distansförhållande med min dåvarande pojkvän. 

Februari, mars, april och maj 2010. Här är det mest ritade som jag kände för. Mönstret i sista rutan var ett bidrag till SCA:s mönstertävling som jag lyckades vinna. Jag vann en iPhone och en resecheck!  

Juni, juli, augusi och september 2010. Den sommaren ritade jag nästan ingenting. Sen till hösten tog jag uppehåll från Berghs och började på Grimslövs folkhögskola. Där screentrycktes det mycket. Och så började jag sälja på Signerat och fotade produktbilder. 
 
Oktober, november, december 2010, och januari 2011. Min bästaste väska som jag sydde och som jag fortfarande använder dagligen. Och jag gjorde en djurkalender som julkalender. Det var en galet kall vinter.   

Februari, mars, april och maj 2011. Hängde i screentryckshuset mest hela dagarna. Fixade fint i Grimslövs Föreningslokal. Byggde en stor hylla som var formad som ett A. Och pysslade med spets.

Juni, juli, augusti och september 2011. Jag ritade mycket den sommaren. Och sen till hösten började jag på Berghs igen. 

Oktober, november och december 2011, och januari 2012. Hjälpe Elin Ivemo med hennes grafiska profil. Bodde i Malmö och hade praktik. Hade "Djurkalendern du kanske inte visste fanns" som julkalender under december. 

Februari, mars, april och maj 2012. Hade en superfin minisemester i Dals Långed som bland annat bjöd på milkshakefest. Började efterlysa kärlekshistorier. Gjorde ett mobilskal och pysslade mest med mitt slutprojek. 

Juni, juli, augusti och september 2012. Var i USA nästan hela juni. Under juli tog jag lite bloggsemester och vanlig semester. Och under augusti ritades det massor. Och så blev det september som är nu. 

1 kommentar: