27 augusti 2012

Sommaren 2012 - del 1

Nu är det snart september och sommaren är snart slut. Jag har inte varit så värst bra på att ha med min systemkamera den här sommaren, Instagram gör att man lätt glömmer. Men några gånger har den hängt med. Och här kommer lite urval från dessa tillfällen. 
I mitten av Juli åkte jag och två vänner och en hund till Gotland. 
Här är Blixa, en valp som fick uppleva mycket nytt under denna resa. Bland annat att sitta i en kanot. 
Vi paddlade till en udde där det fanns kossor. 
Den här kossan smög sig fram och skrämde slag på oss när vi skulle hoppa i kanoten. 
Cykeltur. Fick ingen bra bild på det men cykelekipaget där fram är en tandemcykel med hunden i en kärra. Långt ekipage. 
 Långt söderut på ön. Himlans fint. 
 Fina får. 
 Vi bode hos min kompis vars familj har ett hus på ön som ligger vid en å. 
Kvällsmys. 
Kattunge.
 Och lite loppis hann vi med på Goltand såklart. 
 Det har blivit en hel del loppisat i Västeråstrakterna också. Här är vi på Lata Pigan.
 Det är en gigantiskt loppis som ligger i Vela utanför Hummelsta.
 Supermycket superfint till lite för höga priser.
 Det ligger väldigt fint i stora faluröda lador ute på landet.

Här är vi på en nyöppnad loppis i närheten av Skultuna som också är värt ett besök. 
Själva loppisen är kanske inte den bästa jag varit på, men det finns ett museum precis intill som är himlans fint.
 Där kan man fika och kolla på gamla fina saker.

1 kommentar:

  1. Det smärtar mig så mycket att jag inte hann åka till Gotland i år. Det gör det svårt att landa i att det nu är höst, för det har ju aldrig varit sommar. Tänker göra en kupp för att få släkten att gå med på att fira jul där istället. Kan ju inte vara sämre precis.

    Dina bilder genererar i alla fall helt rätt känsla. Längtan och lugn. Tror mig känna igen bilvägen ner till Hoburgen. Kossabilderna är så helt magiska - all naturromantik och himmel! Åh. Vill att du ska veta att jag tittade igenom det här inlägget när det kom i augusti, men behövde så här lång tid på mig att känna in mig. Så mycket bra.

    SvaraRadera