2 augusti 2012

Min Berghshistoria del 1 - arbestsprover

Eftersom jag ganska nyss tagit examen från Berghs tänkte att det kunde passa sig att visa min historia från de åren. Och vi börjar med arbetsproverna. Som jag såklart inte alls tycker är särskilt fina längre...
Första och fjärde uppgiften var en poster och en tidning. Jag slog ihop dem. 
Det blev nåntslags koncept för okända kreatörer som jag döpte till Pang.
Här är postern för en festival.
Och här är tidningen. Den är i samma format som en CD-skiva, 
och såklart kommer det med en skiva för varje tidning. 
Andra uppgiften var en grafisk profil för en Kurdisk snabbmatskedja. 
 Här är lite förpackningar.
 Och här är några till.
 Tredje uppgiften var att illustrera 5 ord.
 Här har ni Teflonhjärna. Jag skrev nånslags litet rim till varje ord och bild för att förklara lite.
 Nätverk.
 Nakenchock.
 Statusmarkör.
 Hygienfaktor. Det här ordet blev jag lite lurad av, nu vet jag vad det innebär...
 Uppgift fem var gatukonst.
Jag smög ut en natt i Malmö och ritade trosor på gatan. Jag har alltid tyckt att gatstenar som spruckit i tre delar ser ut om ben och trosor. Så jag målade dit det med kritor.
Där har ni det mesta av mina arbetsprover. Skönt att se tillbaka på dem och känna att jag blivit bättre. Skönt att jag kom in. Och himlans skönt att jag är klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar