16 juni 2012

Köra bil en massa mil

I måndags begav vi oss ut på vägarna igen. Vi skulle åka från Asheville ända till New York, och mellanlanda lite på vägen. Mestadels åkte vi på småvägar. För att kunna se så mycket som möjligt. Vi stannade bland annat för lunch i Greensboro. Som hade en himlans liten men himlans mysig stadskärna. 
Hittade ett skyltfönster med gamla fina foton.
Och så hittade vi kanske den finaste Second Hand-affären jag någonin sett. 
Jag lyckades inte fånga det på bild, men det fanns en massa små rum, med olika inredningar. 
Och en himlans massa solglasögon och porslinsdjur. Jag älskar porslinsdjur. 
 Fina bilder med olika typsnitt.
 Ännu mer porslinsdjur.
 Såhär i efterhand skulle jag gärna bläddra i boken med flamingon i, men den missade jag...
 Läskig docka och ännu mer djur.
 Fina gamla böcker.
 Och fina gamla tavlor, med ännu mera djur.
 Hade det inte varit för att jag skulle flyga hem hade jag gärna köpt dessa glas.
Men det fick bli en vit enhörning i poslin istället. Med guld horn och allt!
 Runt hörnet om butiken blev vi tipsade om den här restaurangen, som skulle ha stans godaste falafel.
 Den var himlans god. I klass med Malmös falafel.
Liten mysig gränd. 
 Sen for vi vidare.
 Försökte fota lite från bilen i farten. Tror banne mig att det står en hjort på trappan.
 Sen stannade vi och åt glass i den här pyttelilla staden.
 Där fanns det en superfin blomsteraffär. Och inte så värst mycket mer. Sen for vi vidare till Washington. Fortsättning följer...

7 kommentarer:

  1. Men åh, jag rådiggar reseinläggen! Och alltså second hand-shoppen. Det kryper i skattletarlusten. Tänk att få ha en sån affär själv, bygga upp miljöer och se saker få hem. Det vill jag.

    (Hjorthuset var helt underbart. Både i sig självt och med tanke på hjorten såklart.)

    SvaraRadera
  2. Vilken secondhand-affär! Vill ha allt på bilderna (utom läskiga dockan kanske...).

    SvaraRadera
  3. Alicia, skoj att du gillar dem! Det kommer massa mer :) Jag blev också supersugen på att ha en sån butik!

    SvaraRadera
  4. Å så roligt att du visar vad du gör under resan. Du tar så fina bilder också. Den där secondhand butiken hade jag blivit galen av att gå in i. :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad har du för kamera? Superfint!

    SvaraRadera
  6. Facutvivas; jag hade kunnat stanna där inne en hel dag!

    Black dog white panther; jag har en Nikon D90, och ett 30mm f1.4 objektiv från Sigma :) Är dock himlans sugen på en D7000...

    SvaraRadera