18 december 2011

18 - Bältdjur

Idag är det fjärde advent och Bältdjurets tur att få sig en allitteration. Skicka en allitteration till tove.larris@gmail.com eller skriv den och din mailadress i kommentarsfältet. Vinner du så kommer den här filuren hem till dig innan jul. 
Idag är det också min sista dag i Malmö för den här gången. Jag misstänker att jag kommer återvända. För jag tror kanske att det är här jag ska bo. 
Förresten, för er som inte bor i Malmö och kan komma till julmarknaden imorgon, har jag lagt ut djurkalendern från förra året och årets djurkalender i väggformat på signerat! Köper ni innan torsdag levereras den innan jul!


Ps. Imorgon eftermiddag kommer jag köra bil från Malmö upp till stockholm, om du vill åka med får du gärna maila!


Dagens vinnande allitteration:
Blödiga bältdjuret Benjamin broderar bonader, betraktandes barnfilmen Björnbröder. Börjar böla. 

5 kommentarer:

  1. Babtisten Bernt bekämpar behagets berusning,
    bankar blint bibelordens bittra budskap brevid bohemens bekymmersfria bestyr.
    Begiven besöker Bernt bakgatans bordell, besudlar besinningslöst brittas barm.
    Biktens bekännelse balsamerar bekvämt befinnandets bismak.

    SvaraRadera
  2. oops glömde mailen! rpbrodow@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Bältdjuret Bertil brummar belåtet: bruna bönor med bearnaisesås bäddar bra i buken.

    malin.duveblad@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Bältdjuret Bartolomeus brukade besvära biträdet Berit bakom butiken. Berit bet Bartololeus ben. Bartolomeus backade bedrövad. :)
    post@jytte.se

    SvaraRadera
  5. Blödiga bältdjuret Benjamin broderar bonader, betraktandes barnfilmen Björnbröder. Börjar böla.

    laroux18@gmail.com

    SvaraRadera