5 januari 2011

2010, MAJ-AUGUSTI

Nedan följer mina sommarmånader från 2010. Det kan nog ha varit den bästa sommaren i hela mitt liv. Jag gjorde inget vettigt en endaste sekund av lovet. Jag drack mest öl så ofta jag bara kunde, badade, åkte på utflykter. Och hände med Lisa dygnet runt. Jag saknar sommaren. 

MAJ
Den fjärde maj fyllde jag 22 och jag åkte hem till mamma och pappa för att bli firad, och för att träffa Kokoskorven. 

När jag var för liten för att förstå vad som var logiskt började min mamma och pappa hänga upp vidruvor i träden när jag fyllde år och så sa dom "Kolla, vindruvorna mognade lagom till din födelsedag i år igen!". Och den traditionen hänger kvar lite.
Men blåklockor och vitsippor blommade på riktigt.
Jag åkte på utflykt i Västmanland

    I slutet av maj följde jag med min syster och hennes man för att titta på en gård i Dalarna som dom kanske ville köpa.
 Huset var lite som ett museum.
Sen åkte jag till Grimslöv för att peppa min kompis Lisa att söka till skolan hon med. Och är man i Grimslöv missar man inte mohedas loppis.
 Jag var på middag hos min syster, hon hade varit i Thailand och lärt sig göra världens godaste vårullar.
Den här fina muffinsen kom min kompis Mika förbi med en dag för att fira att jag hade fyllt år. Den här månaden flyttade jag också hem från mitt fina boende i Stockholm för att bo hos mina föräldrar en sommar.



JUNI
Jag fick besök från Skåne och vi åkte och badade på så många ställen man kan hinna med under tre dagar. Här är vi vid ett gammalt kalkbrott tror jag, och det var hemskt kallt i vattnet.
Min skogspappa tog med mig på en kanottur i Mälaren och vi stannade på en ö för att grilla fisk.  
På den lilla ön fanns det spår av ett rådjur, jag undrar hur han kom dit.
 Jag fick ordning hemma i mitt flickrum. Jag målade tak, golv och väggar vitt.
Jag hängde en hel del hos Lisas mamma, här är hennes hund som verkar älska värme mest av allt.
Lisas mamma fick agera avgasrörsfixare när mitt gick av. Man behöver bara ett gammalt damsugarrör, lite ståltråd och en gammal ölburk. Med det tog vi oss hela vägen fram och tillbaka till Malmö. Sen köpte jag ett helt nytt.
Jag hittade så många fyrklöver att jag nästan fick hybris. 
På väg hem från Malmö stannade vi på en av de bästa loppisarna på hela denna jord, Framtid i Helsingborg.
Jag köpte nästan 100 spetsdukar för nästan inga pengar alls. Mer av fynden kan ni se här.
 Jag visade er allt jag gjort under mitt år på Berghs. 
Och så var jag utklädd till prinsessa på en maskerad som dessutom infann sig på samma dag som kronprinsessan gifte sig.




JULI
Jag åkte på cykelsemester på Gotland med dessa två filurer. Vi har känt varandra sen högstadiet galet nog. Mer bilder kan ni se här. 
Min pappa fyllde år och vi åt god mat.
Det fanns fullt med bär i mina föräldrars trädgård.
Och fullt med rådjur i grannens.
Lisa kom inte in på Grimslöv, men hon gjorde ett sista försök med ett maskinskrivet snyftbrev. Och det funderade! För nu bor hon med mig i samma hus på den småländska landsbygden.
På en secondhandbutik i Västerås hade dom hemskt roliga skyltdockor.
Och jag hade en groda i sängen en gång.
Jag och Lisa lånade min pappas djurdräkter (pappa är inte galen, han jobbar med barnmusikaler) och gjorde varsin stopmotionfilm. Men vi ska göra det här på riktigt nån gång i tusen gånger bättre kvalitet. 





AUGUSTI
Den här vägen har jag gått minst tusen nätter i sommar, påväg till och från stan. 
Jag hälsade på hos min syster på landet, hon hade fina blommor. 
Sen lyckades jag få låna en lägenhet lagom till att jag inte stod ut med att bo hos föräldrarna längre. 
Det var ett stort plus i kanten att det fanns två katter som ville hjälpa mig att rita där. Nån gång i augusti avslöjade jag också att jag beslutat mig för att strunta i min grafiska design utbildning på Berghs ett tag framöver och börja på en folkhögskola istället. 
Jag hade ett supermysigt vernissage på Kloak i Västerås. 
Och efter att nån slagit in rutan i min Toyota Starlet tänkte jag att bilen kanske behövde en maskot, det fick bli en My Little Pony med stjärnor på stjärten. 
Jag började sälja mina illustrationer på Signerat.se. Och där finns jag fortfarande, glöm inte det! :)
 
I slutet av Augusti packade jag min bil helt proppfull med så mycket av mina grejor det bara gick och körde ner till Småland. Nästan allt fick plats. Men som tur var kom ju Lisa in i sista momangen, så hon fick ta med några stora grejer när hon kom ner lite senare. 
Vi började skolan med att åka på klassresa till Väskusten. Här har vi några (förutom Lisa då), som jag inte hade en aning om hur mycket jag skulle börja tycka om. Och sakna på jullovet!

1 kommentar:

  1. galet fint sätt att få följa din sommar på! hoppas jag får vara med dej nästa sommar!! mört på dej...å andra himla bra fiskar!=] / kärlek från annapannafrisella

    SvaraRadera