31 december 2009

Nu är glada julen slut

Vi skippade julelunchen för lite pulkaåkning. En mycket god idé vill jag lova, för första året någonsin
var jag hungrig till julbordet. Sen skippade vi också midnattsmässan för lite nattpulka.
Pulka är fantastiskt.

Juleklappar likaså. Dessa två var till pojkvännen min.
Min pappa har hamnat i trotsåldern tror jag. Han verkade vilja bojkotta allt som hör julen till,
till och med julgranen. Men icke, jag for och köpte min livs första julgran.
Och dagen innan snodde jag min första.
Många fick fina gamla böcker som jag rev ut innehållet i och stoppade i tomma sidor.
Förlåt. Men fint blev det.

5 kommentarer:

  1. oh, så fint du har fått det här!
    Gott nytt år också!

    SvaraRadera
  2. Man tackar! Lite mer ska det nog pysslas dock :)

    SvaraRadera
  3. hur gjorde du när du satte in blanka sidor i böckerna? har samlat på mig fina böcker och tänkt göra samma sak, men har inte kommit på någon bra lösning.

    SvaraRadera
  4. Det är lite knepigt att förklara, får kanske göra en lite guide på bloggen sen :) Men jag både syr och limmar... Beroende på vilket skick böckerna är i gör jag lite olika... Lite pyssligt första böckerna men sen lär man sig! Och man ska hitta ett lim som inte luktar allt för mycket, då blir det jobbigt!

    SvaraRadera